MultiMediaList

business development

Vastgoedcommunicatie deel 2

Vastgoedcommunicatie deel 2-Blog Nieuws MultiMedialist Digitale Dienstverlening en Management-Mehdi Horstmanshoff

By on 4 november 2017

Gebiedscommunicatie

Vastgoedcommunicatie deel 2-Blog Nieuws MultiMedialist Digitale Dienstverlening en Management

Houdt uw bedrijf zich op kleine of grotere schaal bezig met bouw en projectontwikkeling, leest u dan vooral verder. Niet lang geleden ontstond uit vastgoedcommunicatie de gebiedscommunicatie. Bij deze vorm wordt de geschiedenis van een gebied erbij gehaald om het e.e.a. gestalte te geven. Je kunt dan een nieuw te ontwikkelen woningbouwproject koppelen aan andere gebieds- en gemeentegegevens.

Daarmee onttrek je het simpelweg verkopen van nieuwbouwwoningen aan platte verkoop. Dat laatste is echter wel wat er moet gebeuren. Gebiedscommunicatie wordt zeker ingezet als er sprake is van meer dan een fase. Projectontwikkeling gedijt het beste bij deze vorm, omdat het over meerdere jaren ontwikkeling gaat. Dat is goed voor de bedrijfsmatige continuïteit en de langere aanwezigheid van het merk en de naam.

Altijd alles uitstekend

Opgepast moet worden dat niet alle factoren die het nieuwbouwproject betreffen, eenzijdig afgeschilderd worden als ‘allemaal goed en uitstekend’. Niet alle locaties liggen iedere keer weer nabij uitvalswegen, niet altijd zitten alle belangrijke functies op loopafstand en het groen krijgt helaas vaker niet dan wel een prominente plaats.

Niet alle tuinen liggen altijd op het Zuid-Westen en niet alle uitzicht is altijd optimaal. Als de zaken voortdurend te rooskleurig worden afgeschilderd, wordt daarmee later de teleurstelling des te groter. En daarmee verlies je uiteindelijk klanten!

Nabij uitvalswegen

Vastgoedcommunicatie deel 2-Blog Nieuws MultiMedialist Digitale Dienstverlening en Management

Dus zeggen hoe het daadwerkelijk zit onderbouwd met cijfers, werkt vanzelfsprekend beter. Daarmee wordt het latere gevoel van in de maling te zijn genomen voor veel geld, definitief weggenomen. Een aanrader dus: gewoon zeggen hoe zit en er niet omheen draaien.

Afgevraagd kan worden hoe dat nu werkt met die gebiedscommunicatie, want gaat de markt goed en is de vraag goed tot sterk, heeft dan uitgebreide communicatie zin? Moet je dan wel sterk uitweiden over het gebied? Is dat geen kostbare middelen verbranden zonder rendement?

Onderschat huizenkopers niet, dus kom in gebiedscommunicatie niet met een overdreven verhaal.

Advies vastgoedcommunicatie

Kijk op vastgoedcommunicatie-deel-1 over de ervaring die MultiMedialist heeft inzake vastgoed- en gebiedscommunicatie. Die ervaring en behendigheid kunt u inzetten t.b.v. uw bedrijf en bedrijfsactiviteiten in de bouw en projectontwikkeling.

Daarom herhalen we het nog maar eens: heeft u als ontwikkelende aannemer of projectontwikkelaar behoefte aan kennis, ervaring en meerjarige know-how, dan komen we graag in gesprek. We kunnen adviseren en zijn operationeel sterk in het uitvoerende werk. De mouwen opstropen en de handen uit de mouwen!

Team MultiMedialist – contact

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren



Geef een reactie