MultiMediaList

business development

2011 tot 2012

2011 tot 2012 Blog MultiMedialist Digital Development Management

By on 9 mei 2012

Kronkelpaden

Het is goed bevallen in 2011 en ik hoop dat het ook goed gaat bevallen in 2012. Laten we de zinsnede ‘We gaan knallen enz.’ en meer van die kletspraat achterwege laten. Wat is er goed bevallen? Dat de onderneming HMH multimedialist leven werd ingeblazen en is gaan lopen. Met name is dank verschuldigd aan opdrachtgevers.

Omdat ik wil ondernemen in plaats van alleen zelfstandige te zijn ben ik tevens bezig met USCamper.eu en deraadvanmediators.nl. In alle bescheidenheid ben ik vereerd met de werkzaamheden en nog meer met de mogelijkheden. En de onmogelijkheden.

Gij zondaar

Met deze blog heb ik gezondigd door de laatste te schrijven in mei 2011, dat lijkt nergens naar, aiai. Beter dit toe te geven en zelf het licht er op te zetten dan dat anderen mij hierop wijzen. Maar ach, wat zou het. De wereld vergaat er niet door. Bovendien schrijven Jan en alleman maar raak op het web. Daar zitten veel te veel lijstjes-achtige posts tussen. En vermeldingen dat alle overleggen oh zo leuk en constructief waren.

Dat alle kansen leiden tot ge-wel-di-ge resultaten. Nepper kan het bijna niet. Zo onecht dat het echt wordt als je niet oplet. En dat terwijl acquisitie voor de meeste onder ons moeilijk zoniet onmogelijk lijkt en blijkt. En toch, zo moeilijk als het lijkt zo makkelijk is het. Stel de vraag na je propositie: ‘Gaan we met elkaar in zee?’. En indien niet vragen waarom niet: ‘Waar schort het aan?’. Dat is alles en meer is er niet.

En netwerken is?

Het woord netwerken heeft ‘net als werken’ in zich. Het gaat om de netwerken achter de mensen, zo leerde ik gisteren. Dat blijkt te kloppen voorzover nu te overzien. Nu wordt het abstract. Het is de wereld achter die mensen. En in de mensen daarachter huizen ook werelden. Bent u er nog? Tot bijna in het oneindige. Hierbij te veel stilstaan is niet aan te raden. Tenzij je de tijd en de lust daartoe hebt.

Wat werkt in de praktijk bij het netwerken? Alsmaar door blijven gaan is een optie en wellicht de enige zinvolle. Zonder overtuiging werkt dit uiteraard niet. Hoe overtuig je dan hoor ik u denken. Zonder zweverig te zijn: door wat je overbrengt vanuit het hart over te brengen. Niet uit het hoofd geleerd, zonder slides te presenteren en aarzelen mag. Aarzelen wordt in verband gebracht met onzekerheid. Dat blijkt soms flauwekul te zijn. Aarzelen kan ook te maken hebben met zorgvuldigheid betrachten, nietwaar?

Ga nu

Hoe dan ook, volhouden, blijven doorgaan en stap-voor-stap. Wel zo scherp mogelijk blijven nadenken en alles geven wat je hebt. Good luck.



Geef een reactie